Denna fil förklarar hur man gör prylar. Det finns två sätt att göra en pryl: 1) Ge prylen en egen fil. Filen ska b|rja med raden inherit "/obj/treasure"; Därefter skriver du funktionen create där du anropar nedanstående funktioner för att ange vilka egenskaper din pryl har. Från din egen create() måste du anropa den create() som definieras i /obj/treasure.c! Skriv: ::create(); 2) Klona /obj/treasure.c och anropa funktionerna nedan innan prylen placeras i muddet. Exempel: object pryl; pryl = clone_object("/obj/treasure"); pryl->set_name( ({"vasen","vas","den blå vasen"}); pryl->set_short("en blå vas"); ...osv transfer(pryl,this_object()); *** FUNKTIONER *** set_name(string namnet, string namn) set_name(string *allanamn) Med denna funktion sätter du alla namn som saken ska reagera på. Det första namnet ska vara i bestämd form, det andra i obestämd form, oavsett om du skickar med en array eller två strängar. set_short(string beskrivning) set_long(string beskrivning) set_weight(int vikt) set_value(int value) void set_read(string str) void set_info(string str) void set_get(status o)