- Uppdaterad 911113 --------------------------------------------------- Denna textfil inneh}ller de rekommenderade minv{rden som b|r g{lla f|r de olika npc/monster som finns i spelet, om ni {rver standard monstret och inte modifierar det alf|r mycket s} ska det f|lja dessa v{rden. Niv} Hp Wc Ac ----------------------------------------------------------------------- 20 400 25 30 19 350 20 27 18 300 19 25 Hp = Skadeklass 17 250 18 23 16 225 16 21 Wc = Vapenklass 15 200 15 18 14 180 13 15 Ac = Skyddsklass 13 170 12 14 12 160 11 13 11 150 10 12 10 140 9 11 9 130 8 10 8 120 7 9 7 110 6 8 6 100 5 6 5 90 4 5 4 80 4 3 3 70 3 2 2 60 3 1 1 50 3 0 ----------------------------------------------------------------------- Om du g|r en npc med en niv} h|gre {n fem s} kom ih}g att denna npc d} har m|jlighet att kasta magi, detta {r {ven m|jligt f|r npc's med l{gre niv} {n fem men vi ska v{l h}lla oss till den norm som g{ller f|r spelare. Om du ger din npc magi-m|jligheten s} kan du om du vill s{nka dess Wc (Vapenklass) med (magins_styrka * chansen / 100 ). Om du g|r en npc med l}g niv} s} kom ih}g att du kan s{tta den feg med kommandot set_wimpy(), detta g|r att npc'n f|rs|ker fly n{r den blir mycket skadad. Kom ocks} ih}g att en npc inte f}r ha prylar och pengar p} sig f|r mer {n totalt cirka sqrt(Hp)*(Wc+1)*(Ac+1) guldpengar. F|r att bryta mot ovanst}ende normer s} ska du ha tillst}nd ifr}n v}ran lokale gud Linus eller n}gon av halvgudarna. Du kan testa ditt monster/npc med fizbans stav (testa ).