NAMN produktion FÖRFATTARE Aronsson, 15 april 1992, mindre modifieringar Mirar 9 dec. 1994 BESKRIVNING Detta är en samling kommandon för att köpa produkter. Man måste alltid ärva nåt riktigt objekt också, till exempel standard/rum för att skapa en fabrik, eller ett monster för att skapa en hantverkare. Under create() ska man anropa funktionen void set_products (mixed *list), som talar om vilka produkter som tillhandahålls, vad dom heter och vad dom kostar. Den här filen definierar kommandona lista och köp. Argumentet till set_products() är en array liknande den till set_items() i standard/rum. För varje produkt kommer först en rad av namn, varav det första används i prislistan. Det första namnet för varje produkt bör därför ha samma form som skulle returneras av short(), t.ex. "en stor stark". Efter följden av namn kommer ett filnamn, som känns igen på att den står före priset. Filnamnet används för att klona produkten när en spelare vill köpa. Efter filnamnet kommer priset (i ören). Priset är ett heltal, och det är detta som gör listan till en "mixed *". Även beställningar som är längre än någon synonym för angivna produkter kan tas emot. Det måste i så fall finnas någon synonym som matchar början av beställningen. Till exempel kan man köpa "en kniv med dubbelhärdat blad" om det finns "en kniv" i listan över produkter. Hela beställningsnamnet skickas som argument till funktionen customize() i det klonade objektet. Det är inget krav på att en sådan funktion måste finnas. Den antas returnera void. FUNKTIONER void set_products (mixed *list) - Initierar pris/produktlista int list (string str) - Kommandot lista int buy (string str) - Kommandot köp