NAMN second_life SYNTAX status second_life() status second_life(object lik) BESKRIVNING Denna funktion anropas när spelaren eller monstret dör. För spelaren sker följande: Om spelarens nivå >= 20 returneras 0, magiker kan inte dö. I övriga fall loggas dödsfallet i /log/KILLED, spelarens nivå och samtliga egenskaper sänks ett steg, spelaren blir ett spöke... Spelaren får meddelandet: "Du dör. "Du känner dig konstig. "Du kan se din egen kropp ovanifrån." Funktionen returnerar 1. För monster sker följande: Om ett objekt `dead_ob` har definierats med hjälp av funktionen set_dead_ob(object ob), anropas en funktion monster_died() i ob. Argumenten till monster_died() är det snart döda monstret och det nyskapade liket. Second_life() returnerar monster_died:s returvärde. Om second_life() returnerar 0 dör monstret, annars överlever det. Läs mer om detta under `set_dead_ob()` i /doc/build/monster/funktioner! FINNS I /obj/player.c och /obj/monster.c (skilda funktioner) SE ÄVEN remove_ghost