VAD SOM ÄR KONSTRUKTIVT BYGGANDE av Linus (Gud) Målet med allt byggande är att spelet skall bli så roligt som möjligt för de dödliga som springer omkring. En magiker som lyckas med detta belönas med de dödligas uppskattning som de visar genom att springa omkring i det område som magikern gjort, använda de prylar som magiker gjort och magiker får för detta poäng på magikerlistan. Eftersom "världen" är en värld där man får poäng för dödande och upptäckande är det ju givetvis roliga monster, intressanta vapen, konstiga rum och gångar mm som ger poäng. Det finns regler vad det gäller den råa styrkan hos vapen och monster (främst för att motverka inflation) och för att stimulera upptäckandet/tankearbetet hos spelaren. Det har visat sig att de som får beröm för sina saker är inte de som skapar starkare vapen, större monster och flest rum, utan de som funderar ut fiffiga lösningar, små klurigheter eller ett genomtänkt tema, konsistent värld mm. Ett annat mål som jag har med spelet är att byn skall hänga ihop som en enda stor enhet. Områden i utkanten av byn skall höra ihop och man skall kunna gå från den ene magikerns område in i den andres utan att märka det. Motverka "ballongkänslan"!