Logotyp för Munskänkarna

LINKÖPING BACCHUS

Tisdag 2 februari: Årsmöte och Châteauneuf-du-Pape

Välkomna till en ny termin tillsammans med Munskänkarna i Linköping. Vi inleder det nya året med årsmöte (se bifogad dagordning), och därefter en presentation av Munskänkarnas vinort 2010 – Châteauneuf-du-Pape.

Châteauneuf-du-Pape är ett distrikt som under senare år har rönt stort intresse och populäritet, och det med all rätt. Få områden har lyckats med att kombinera tradition och modernitet med sådan finess som just Châteauneuf-du-Pape.

Provningen kommer att ledas av Munskänkarnas riksordförande Lennart Rammer.

Du kan ladda hem pappers-versionen av inbjudan i PDF-format.

Vinerna:

Vinlistan är preliminär på grund av en i skrivandets stund osäker tillgång till distriktets viner på Systembolaget.

  • Château Mont-Redon (nr 2811, 234 kr)
  • Xavier Châteauneuf-du-Pape 2007 (nr 6267,199 kr)
  • Mas de Boislauzon 2007 (nr 95323, 249 kr)
  • Cuvée du Vatican Réserve Sixtine 2006 (nr 75590, 298 kr)
  • Domaine de Cristia 2007 (nr 73328, 359 kr)

Tid och plats: tisdag 2 februari kl 18.00 (årsmöte) och sedan kl 19.15 (provning) på Restaurang Lagerbladet, Snickaregatan 22.

Till middagen dricker vi Côtes-du-Rhône (nr 2011, 99 kr). Efter maten serveras kaffe.

Pris för provningen: 350 kr för medlemmar, 400 kr för gäster.

Sista anmälningsdag är fredag 29 januari. Medlemmar anmälda senast tisdag 26 januari har förtur framför gäster.

Anmälan och avanmälan till och med sista anmälningsdag

Via epost: Skicka anmälan till vin-anm@lists.lysator.liu.se. Du får alltid bekräftelse via epost till din avsändaradress. Om du inte fått bekräftelse inom två arbetsdagar måste du kontakta oss via telefon (se nedan) för att kontrollera om du är anmäld eller ej.

Via telefon: Ring Kent Engström på 013 - 26 10 41. Om du anmäler dig via telefonsvararen som tar samtalet om Kent inte är hemma, så måste du ange telefonnummer där du kan nås för besked om plats.

Anmälan och avanmälan efter sista anmälningsdag

Om du behöver avanmäla dig efter sista anmälningsdag, eller vill försöka anmäla dig (det kan ju finnas platser kvar), så ringer du 0705 - 22 88 74 och pratar med Kent personligen (inte mobilsvar, försök hellre igen senare).

Kontakta oss så tidigt som möjligt om du måste avanmäla dig, så att din plats kan lämnas vidare till någon på väntelistan om provningen är fulltecknad. Om du uteblir och inte avanmält dig senast klockan 18:00 tre dagar innan provningen får du betala för provningen.

Glöm inte att meddela om ni vill ha insignier i form av skopa och band.

Dagordning för årsmöte (ur stadgarna för sektion inom Munskänkarna)

§ 9: Årsmötets dagordning

  1. Mötets öppnande.
  2. Fråga om mötets behöriga utlysande.
  3. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
  4. Val av två justeringsmän att jämte ordförande justera mötets protokoll.
  5. Godkännande av dagordning.
  6. Föredragning av styrelsens berättelse.
  7. Föredragning av revisorernas berättelse.
  8. Fastställande av resultat- och balansräkningar samt verksamhetsberättelse för föregående kalenderår
  9. Beslut angående ansvarsfrihet för den tid revisionen omfattar.
  10. Behandling av från styrelsen eller revisorerna till årsmötet hänskjutna frågor.
  11. Behandling av från enskilda medlemmar till styrelsen inkomna motioner.
  12. Fastställande av verksamhetsplan och budget för innevarande kalenderår.
  13. Beslut om avgiftsnedsättning för vissa förtroendevalda.
  14. Fastställande av antal ledamöter i styrelsen.
  15. Val av sektionschef, tillika styrelsens ordförande.
  16. Val av övriga ledamöter i styrelsen, varav en skall vara kassör.
  17. Val av revisorer.
  18. Val av ledamöter i valberedningen.
  19. Val av delegat jämte suppleant till regionmöte.
  20. Information.
  21. Mötets avslutande.

Hjärtligt välkomna

 

Patrik Sandahl

E-mail: patrik.sandahl@gmail.com
Tel: 0730 - 436 144 dagtid, 013 - 15 23 77 kväll